Først stort tillykke til dem, der ligger nummer 1 i vores store race og vandt boblerne, godt gået.
Hos os var det også lykkedes at rykke en lille smule længere op ad ranglisten, hvilket var super, da vi i forvejen har et pænt foderforbrug.
Det er jo en lille øjenåbner, at de ting, vi havde valgt at sætte på vores handlingsplan, lykkedes.
Det skal siges, at de ting, som vi har på vores handlingsplan, ikke er den store videnskab eller investering.
Helt fra start blev vi enige om, at de ting, vi skulle have stående på vores handlingsplan, skulle være ”lavt hængende frugter” først. Altså de ting, der ikke kostede det store, som vi hurtigt kunne gøre noget ved, og som vi egentlig godt vidste skulle gøres, det skulle bare prioriteres højere.
Billedet viser de ting, som vi synes var nemme at gå til, og for os var det en stor hjælp, at der var en deadline på. Så havde man givet hinanden ord på, at det kom i orden.
Så er det bare med at blive ved med at holde det i mere en 14 dage J
DB-tjek var for os også en øjenåbner, og især for mig som driftsleder var det spændende og få lov til at være med til at se på tallene og samtidig være med til pitstop-møderne, hvor vi er en god gruppe, der sammenligner tal og diskuterer en masse emner.
Opnået salgpris, medicin , dyrlæge og lønomkostninger. Nogle gange kan folk bedre forholde sig til det, når der kommer kroner og øre på, for hvad koster en FE egentlig, og hvad gør det, at der ikke lige blev lukket for foderet, eller at vi ikke lige får lavet den ventil i tide?- Ja det sætter tingene lidt i perspektiv.
Mai